Saturday, February 19, 2011

doaku untuk bersamamu....

                     










Ya Allah... Seandainya telah Engkau catatkan... dia milikku, tercipta buatku... satukanlah hatinya dgn hatiku... titipkanlah kebahagiaan antara kami... agar kemesraan itu abadi... seiringkanlah kami melayari hidup ini... ketepian yg sejahtera dan abadi... tetapi Ya Allah... Seandainya telah Engkau takdirkan... dia bukan milikku... bawalah dia jauh dari pandanganku... luputkanlah dia dari ingatanku... dan peliharalah aku dari kekecewaan... Ya Allah Ya Tuhanku yang maha mengerti... Berikanlah aku kekuatan... melontar bayangannya jauh ke dada langit... hilang bersama senja nan merah... agarku bisa bahagia... walaupun tanpa bersama dengannya... gantilah yang telah hilang... tumbuhkanlah kembali yang telah patah... walaupun tidak sama dgn dirinya... Ya Allah Ya Tuhanku... Pasrahkanlah aku dgn takdir-Mu... sesungguhnya apa yg telah Engkau takdirkan... adalah yg terbaik buatku... kerana Engkau maha mengetahui... segala yg terbaik buat hamba-Mu ini... Ya Allah... Cukuplah Engkau sahaja yg menjadi pemeliharaku... di dunia dan di akhirat... dengarkanlah rintihan dari hamba-Mu yg daif ini... jgn Engkau biarkan aku sendirian... di dunia ini mahupun di akhirat... menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran... maka kurniakanlah aku seorg pasangan yg beriman... supaya aku dan dia sama2 dpt membina kesejahteraan hidup... ke jalan yg Engkau redhai... dan kurniakanlah padaku keturunan ug soleh... Amin... Ya Rabbal A'lamin... “Tuhan tahu rasa hati kita. Tuhan dengar keluhan kita. Kalau kita tak lupa dia, dia tak lupa kita. Di tangan dia ada ‘kunci’. Dan, kita ada pilihan sama ada mahu dapatkan kunci itu atau tidak. ” cinta kepada Allah adalah cinta yg abadi.. kerna kita takan dikecewakan.. takkan ditinggalkan…kita takkan pernah hampa dlm mencintaiNya… so,berilah hati anda kpd Allah,yg tahu menghargai cinta kita drp memberi hati ini kpd manusia yg hanya tahu buatkan kita terluka..(^-^).. ciNtA pAda bunga, ia akaN layu.. cintaKAn maNusiA, dia akaN mati, cintA pada ALLAH, hAnYA DIA yAng kekal sElamaNya

No comments:

Pages

tolong bagi hamster kite makan k... :D

sedap lagu ni kan :)